Architects‘ Darling 2019: GEZE vinner dubbla priser

GEZE säkrade sin plats som en av de viktigaste tillverkarna inom byggsektorn vid Architects' Darling Awards 2019. Som del av den branschundersökning som genomfördes av Heinze GmbH med mer än 2000 arkitekter och planerare mottog GEZE den prestigefyllda bronsmedaljen i kategorierna ”Safety Technology and Access Control Systems” samt ”Automatic Doors”.

Säkerhet och komfort står i fokus

GEZE arbetar nära arkitekterna som rådgivare under hela projektets livscykel. Experterna inom dörr-, fönster- och säkerhetsteknik erbjuder individuell rådgivning, inte bara om enskilda produkter inom alla projektfaser. Företaget från Leonberg har redan vunnit flera priser för sina säkerhets- och tillträdeskontrollsystem. Ett exempel på detta är GEZE Cockpit: innovativ fastighetsautomation som sammankopplar GEZE-produkter från dörr-, fönster- och säkerhetssystem på ett smart sätt, och som inte bara ger extra säkerhet utan även mer komfort och kostnadseffektivitet.

Vi är extremt glada över att vinna igen på Architects' Darling 2019. GEZE hjälper arkitekter som partner inom planering och implementering av byggnader värda namnet. Vi kommer även att främja digital sammankoppling av fastighetsteknik i framtiden och värva kunder i hela världen genom smarta och innovativa produkter.

Gabi Bauer, internationell marknadschef för GEZE GmbH

Utmärkt: automatiska dörrar

Automatiska dörrar har stor betydelse för arkitekter. De återfinns ofta i en byggnads entréområde och inverkar på en besökares första intryck. Det är extra roligt att GEZE lyckades ta poäng från välkända arkitekter och vann brons med sina skräddarsydda lösningar inom automatiska dörrar.