GEZE utsedd till TOP 100 Innovator bland små- och medelstora företag

GEZE har återigen röstats fram till ett av Tysklands 100 mest innovativa företag för 2020. Denna bedömning gjordes av Institutet för entreprenörskap och innovation vid universitetet i Wien inom ramen för utmärkelsen TOP 100 Award. GEZE imponerade på juryn med innovativa lösningar och toppmodern teknologi inom brandskydd och fastighetsautomation samt med sitt utmärkta innovationsklimat. Detta är nionde gången som det Leonberg-baserade företaget har belönats med TOP 100 Innovator.

Ny utmärkelse för GEZE

© TOP 100

GEZE imponerade på juryn för TOP 100 i alla kategorier och kan ännu en gång räkna sig som TOP 100 Innovator. – TOP 100 är ett av Tysklands mest prestigefyllda priser för små och medelstora företag och en viktig indikator på företags innovationskraft, säger Gerald Haas, utvecklingschef på GEZE. Genom att ännu en gång belönas med denna utmärkelse visar vi att vi är ett av Tysklands mest innovativa företag för 2020. Vi strävar efter att bygga vidare på denna position i framtiden och på så sätt göra fastigheter ännu tryggare och bekvämare.

Innovativa produkter för byggnader värda namnet

Med denna utmärkelse erkänner TOP 100-juryn särskilt det Leonberg-baserade företagets expertis inom fastighetsteknik. Inom områdena brandskydd och fastighetsautomation imponerar GEZE kontinuerligt med innovativa lösningar, bland annat automatiseringssystemet GEZE Cockpit. Med denna lösning kan automatiserade systemkomponenter för dörr-, fönster- och säkerhetsteknik kopplas upp i nätverk, styras centralt och övervakas mycket noggrant. GEZE kan således erbjuda sina kunder stöd i arbetet med toppmodern teknologi som sparar resurser och hjälpa dem att koppla samman fastigheter digitalt.

Ta reda på mer om fastighetsautomation hos GEZE

Huvudkriterier för TOP 100

Utmärkelsen TOP 100 har delats ut till små och medelstora företag från hela Tyskland i mer än 25 år. Vinnarna utses på ett öppet, insynsvänligt och vetenskapligt förankrat sätt. Enskilda innovationer spelar ingen avgörande roll i sammanhanget. Institutet för entreprenörskap och innovation vid universitetet i Wien, under ledning av professor Nikolaus Franke, har i stället tagit fram fem huvudkriterier för utmärkelsen: en företagsledning som främjar innovation, ett utmärkt innovationsklimat, innovativa processer och en innovativ organisation, öppen innovativ/utåtriktad attityd och innovationsframgångar.